اخبار

ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها

موسسات خیریه
مدیر امور اجتماعی استان اردبیل: تمامی موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد در این حوزه جهت معافیت مالیاتی مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ علی یزدانی اعلام کرد: بر اساس بند ح تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیبپذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند. اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.

وی افزود: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود. در این راستا، با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد. بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند.

مدیر امور اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پرداخت های باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد 24 رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود. این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول)  است.

پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

وی گفت: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سالجاری برای عملکرد سال 1398 هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور خواهد شد. در نهایت مؤسسات خیریه در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال فرمایند و همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم خواهند نمود.

۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید