اخبار

روابط عمومی ها در تطبیق خود با مخاطبان فضای مجازی گام بردارند

استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط روابط عمومی ها
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل: در عصر شهروند مجازی، روابط عمومی ها در تطبیق خود با مخاطبان شبکه های اجتماعی گام بردارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با موضوع استفاده از ظرفیت های مشترک در فضای مجازی در محل سالن جلسات بانک رفاه کارگران استان اردبیل برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد فضای مجازی و رسانه ای با درک مناسب از تحولات عصر حاضر گفت: گسترش فضای مجازی کارکرد روابط عمومی را شفاف تر و تعامل با جامعه مخاطب سازمان را آسان تر می کند.

وی با بیان اینکه شاهد ظهور بازیگران و کنشگران جدیدی با پیدایش فضای مجازی هستیم، گفت: در سال های گذشته تولید محتوا وظیفه رسانه های رسمی و روابط عمومی ها بود اما در عصر جدید روابط عمومی ها با کاربران به عنوان بازیگرانی جدید مواجه هستند که هر کاربر یک خبرنگار بوده و روابط عمومی ها وظیفه دشواری در این خصوص دارند.

حامد جهانگیری با تاکید بر اینکه یکپارچه گیری روابط عمومی های دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت ویژه در مواجهه با اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی است گفت: روابط عمومی ها اگر نتوانند بدرستی ایفای نقش کرده و پاسخگوی جامعه ذی نفعان و ذی ربطان باشند، رابطه فضای حقیقی با مجازی رابطه ای کدر و ناپایدار شده و جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: عصر شهروند مجازی، نیازمند ارتباط چندسویه میان مدیران و مردم است و در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی بین نگاه مدیریتی و همچنین مطالبات اجتماعی نقش آفرینی می کنند.

جهانگیری تاکید کرد: شنیدن صدای مردم و آگاهی از مطالبات مخاطبان یک دستگاه از مهمترین وظایف هر روابط عمومی در جامعه به حساب می آید که لازمه تکمیل این فرآیند، تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مطالبات بوده و باید در راستای متقاعد کردن مخاطبان گام برداشت.

وی گفت: تا یک دهه قبل اساسا مدیران روابط عمومی با مخاطبان حقیقی در ارتباط بودند، اما اکنون به واسطه افزایش رسانه های مجازی با مخاطبان مجازی مواجه هستند و باید همواره برای تطبیق بیشتر خود با این شرایط تلاش کنند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۳
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید