مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با استقرار سامانه های الکترونیکی اشتغال، صدور مجوز مشاغل خانگی واجرای پایلوت سامانه جامع روابط کار، استان پیشگام در الکترونیکی کردن فرایندها هستیم.
به
گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ قاسم رحیمی صبح امروز در دوره آموزشی کار
با زیرسامانه های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان های منطقه 7 غرب کشور به میزبانی گفت: الکترونیکی شدن فرایندها یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در ارایه خدمات به جامعه کار و تولید است.
وی با بیان اینکه راه اندازی
سامانه و نرم افزار نیازمند فراهم بودن بسترها و سخت افزار های مناسب است
گفت: بهرمندی اداره کل و شهرستانها از سیستم های سخت افزاری به روز و اتصال
به خطوط اینترنت پر سرعت فیبر نوری و ارتقای پهنای باند اینترنت شهرستان ها از
اقدامات لازم جهت راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه
اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه الکترونیکی شدن فرایندها قطعا شفافیت
را به دنبال خواهد داشت، گفت: با توجه به مسیر جهانی و گستره تکنولوژی
احساس می شود ارایه خدمات دولتی نیز بیشتر به این سمت پیش برود.
وی اظهار کرد: بایگانی
الکترونیکی پرونده ها و تسهیل فرایند فراخوانی و داشتن منابع اطلاعاتی از
وضعیت نیروی کار استان از مولفه های اصلی این سامانه جهت صیانت از نیروی
کار است.
رحیمی یادآور شد: صرفه جویی در زمان و منابع از دیگر مزیت های ثبت الکترونیکی شکایات کارگری و کارفرمایی و فرایند ابلاغ آرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه
اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر 15 هیات تشخیص و 5 هیات حل
اختلاف وظیفه رسیدگی به شکایات و تجدید نظر خواهی جامعه کارگری و کارفرمایی
استان را بر عهده دارند.
وی افزود: در 10 ماه سال
جاری تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص 5 هزار و 200 فقره است که 50
درصد این آرا جهت بررسی مجدد و تجدید نظرخواهی طرفین دعوی در مراجع حل
اختلاف استان رسیدگی شده است.
رحیمی اظهار کرد: بیش از 50 درصد کل آرای صادره مراجع حل اختلاف استان اردبیل به صورت سازشی است.